Миргородська райСЮН

Категорії розділу
Виховні заходи [6]
Розробки занять [14]
Охорона природи [5]
Робота на НДЗД [8]
Тести [1]
Участь у конкурсах [0]
Ми - це
Меню сайту
Відвідувачі
Новини
Біологія

«Методичний портал»

Календар подій
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Погода
Акваріум
Наші друзі
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » Статті » Розробки занять

Осіння екскурсія до водойми

Тема. Осіння екскурсія до річки

Мета: ознайомити з суттєвими ознаками осені, форма­ми поверхні суші, ґрунтами, корисними копалинами, річкою псел та використанням її в народному господарстві.  Виховувати бережливе ставлення до природи, раціональ­не використання її багатств, гордість за свою маленьку Батьківщину. Розвивати спостережливість, уміння розкривати залежність між неживою і живою природою і діяльністю людини, розуміння прекрасного в природі.

Підготовка до екскурсії.

  1. Заздалегідь ознайомити юннатів з маршрутом екскурсії.
  2. Познайомити з правилами техніки безпеки.
  3.  Перед виходом на екскурсію з вихованцями проводиться бесіду. Запитання і зав­дання: як називається наша річка? Знайдіть її на карті (області, району). Звідки вона бере свій початок і куди впадає? притокою якої річки вона є? через систему яких річок її води доходять до моря?
  4. Об'єднати дітей у 3 групи.(Групи можна назвати за назвою осінніх місяців) Кожна група отримує завдання, які повинна виконати під час екскурсії.

Завдання для групи Вересень

  • Які признаки осені спостерігаємо у житті рослин?
  • Які грунти зустрічали під час екскурсії?
  • Зібрати цікаві за формою і кольором частини рослин, черепашки…

Завдання для групи Жовтень

  • Які признаки осені спостерігаємо у житті тварин?
  • Результати , яких осінніх робіт, можна спостерігати.
  • Зібрати цікаві за формою і кольором частини рослин, черепашки…

Завдання для групи Листопад

  • Які признаки осені спостерігаємо у неживій природі?
  • Описати осінній куточок природи, який вам найбільш сподобався.
  • Зібрати цікаві за формою і кольором частини рослин, черепашки…

Хід екскурсії.

Ви маленькі «дослідники» при­роди, тому треба під час екскурсії багато дізнатися у самої природи. Вона розкриває свої таємниці лише тим, хто уважний, спостережливий, трудолюбивий.

Зупинка 1. Шкільне подвір'я

  1. Бесіда «Ознаки осені»

Які ознаки осені ви помітили? яка причина приходу осені? чому стало холодніше? Звернути увагу учнів обов"язково на висоту Сонця на небосхилі, бо саме воно є причиною всіх явищ, які спостерігають діти в нежи­вій і живій природі. Після цього бесіду вести за спосте­реженнями в неживій і живій природі і праці людей. Це полегшує учням усвідомлення існуючих в природі взаємозв"язків між її явищами і працею людей. Запропо­нувати учням оглянути рослини. Запитати: які зміни відбулися в житті рослин? чому? що змінилося в пове­дінці комах, птахів? чому? про які ознаки осені написано в цьому вірші?

  1. Рання осінь

Дні коротшають потроху,

вицвіта міжхмарна просинь,

В край наш з дальньої дороги

завітала рання осінь.

Понад лугом підрівняла

стрій у журавлинім клині

і вінків сплела чимало

з грон червоних на калині.

Йшла по лісу — не забула:

під пеньки грибів сипнула,

розтрусила кошик глоду –

ти не їв такого зроду!

На колгоспному роздоллі

вдень трудилась, ніч не спала:

з тракторних димків у полі

павутиннячка напряла.

  1. Кокурс Хвилинка поезії (Яка група найбільше знає віршів , пісень про осінь)

Зупинка 2. Озеро Нетеча.

  1. Історія утворення озера. Значення озера для жителів села.
  2. Рослини озера. Очерет . біологічні особливості.Значення: будівельний матеріал, меблі, огорожі паливо. Щоб взимку в річці не гинула риба, бо в воді мало стає кисню, люди в ополонки вставляють пучки очерету. Хто догадався, чому? Виявляється, що стебло має порож­нини, через які у воду легко проникає повітря
  3.  Торф. Утворення торфу. Звернути увагу учнів не тільки на те, що кожна з копалин потрібна народному господарству, а й на те, як своєю діяльністю людина може завдати шкоди природі. Тому треба дуже економно ставитися до копалин, раціонально їх використовувати» а головне, щоб обов"язково провести рекультивацію земель, тобто виконати такі роботи, щоб земля знову була корисною людям. Там, де виник кар"єр, необхідно перетворити його на водойму, в якій можна буде розводити рибу, водоплавних птахів, хутрових звірів тощо. Доцільно в кар"єрах розбивати сади, виноградники, місця відпочинку.
  4. Вправа «Мрійник». Яким ви бачите місце добування торфу у майбутньому.
  5. Форми рельє­фу даної місцевості.
  6. Яри – рани землі. Розкрити причину утворення цього негативного явища. Чому яри приносять шкоду?
  7. Спостереження. Які заходи вже проведені, щоб припинити ріст яру? (Зроб­лено відводи, схили обсаджені деревами, ростуть багато­річні трави, навколо яру обробіток ґрунту ведеться гори­зонтально або зроблено тераси та ін.)
  8. Кокурс. Загадай- відгадай загадку. (Конкурс між групами)

Зупинка 3. Річка Псел.ГЕС.

«Один біжить, другий лежить, а третій кланяється» (вода, берег, явір). «Два брати у воду дивляться, а повік не зійдуться» (береги).

  1.  Цікаве про річку Псел.  Початок Білгородська, Курська область, в Україні Сумська, Полтавська(Миргородський, Шишацький, Багачанський,  Козельщинський, Глобинський, Кременчуцький р.) Ліва притока Дніпра. Спостереження В якому напрямі тече річка у нашій місцевості, визначити лівий і правий береги; виміряти температуру води і порівняти з температурою повітря; які породи дерев ростуть на берегах; ознайомитися з рослинами у воді й на березі; провести спостереження за тваринами;
  2. Історія Великосорочинської ГЕС.
  3.  Бесіда про грунти. Пісок, глина , вапняк.Запитання і завдання: зверніть увагу на розріз поверхні суші (Землі). Що ви помітили? Якого кольору розріз? Чому в ньому добре видно різні за кольо­ром шари? Розгляньте, як глибоко занурюється коріння рослин. Чому? Що відбувається з корінням після того як рослини відмирають? Хто з тварин живе в ґрунті? Яке значення їх?
  4.  Живий світ річок.
  5.  «Сумні спогади» правого берега річки, що за церквою прочаси Великої Вітчизняної війни.
  6. Конкурс між групами «Відгадай рослину» Вчитель або один з учнів називає кілька суттєвих ознак однієї з рослин, які ростуть поруч, а учні повинні відгадати і назвати її. Хто більше відгадає рослин, той і буде переможцем
  7.  Звіти груп по завданням

 

 

Категорія: Розробки занять | Додав: yulia (2014-12-03)
Переглядів: 2186 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 JefferyPef  
0
Let's talk on this theme.

------------
https://servers.expert/catalog/germany

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Моя Україна
Флаги картинки
Урок патріотизму
Україна - Єдина!
Збираємо рюкзак
Сигнал "Увага всім
Небезпечні знахідк
Годинник
Новини
Конкурси
Вітаємо

    Січень

    7.01 Кононенко О.О.(н)

    14.01 Гречаний В.О.(н)

    14.01 Зосенко Л.Д.

    25.01 Педорич Т.І.

    Лютий

    4.02. Щербань Т.І.

    14.02 Шарко К.О.

    18.02 Гончаренко Н.І.

    21.02 Сидоренко Л.І.(н)

    27.02 Аршинова В.М.

    27.02 Фесенко М.В.

    Березень

    4.03 Денисова С.В.

    9.03 Гребінник Т.С.

    17.03 Гурина В.М.(Н)

    21.03 Мирошник С.В.

    27.03 Тютюнник Л.В.

    Квітень

    3.04 Сизоненко І.М.(н)

    8.04 Тетерюк С.Б.

    10.04 Руденко А.С.

    15.04 Кіпрач М.І.(Н)

    15.04 Кравченко Л.В.(Н)

    16.04 Белиба М.І.

    20.04 Кудренко Ю.Б.(н)

    26.04 Фесенко Я.В.

    Травень

    16.05 Політько О.І.

    24.05 Покровська О.І.

    26.05 Радченко С.І.

    29.05 Гришко В.Б.

    Червень

    3.06 Харченко Г.В.

    4.06 Смирний В.М.(Н)

    7.06. Гречана Б.В.

    17.06 Кухарук Л.В.

    Липень

    7.07 Щукіна Т.І.

    3.07 Семеренко Н.О.(Н)

    8.07 Калантай Н.В.

    11.07 Давиденко В.М.(Н)

    24.07 Яременко Н.В.

    25.07 Немченко О.В.

    29.07 Іщенко А.В.(Н)

    Серпень

    4.08. Скубій Л.С.

    16.08. Колісник І.В.

    16.08.Ященко В.М.

    19.08.Сербин С.Ю.

    24.08. Скляр І.Л.

    27.08. Демочко О.В.(Н)

    Вересень

    14.09 Шульга Н.В.

    15.09 Карпенко Ю.І.

    18.09. Кузьменко А.О.

    24.09. Дудніченко В.О.

    Жовтень

    1.10 Литвин Л.О.(Н)

    13.10 Давиденко В.І.

    15.10. Руденко І.І.

    25.10. Гвоздіковська Я.М.

    25.10 Станіславський В.М.

    31.10. Овлах І.С.

    Листопад

    29.11 Іщенко Н.В.

    Грудень

    8.12. Красюк Л.М.

    14.12. Юдько О.В.

    18.12 Хазай Н.В.

    25.12 Миколаєнко Л.В.

    31.12 Мисяк Р.В.(Н)

     
Афоризми
Сайт існує
Пошук

murgraisun@yandex.ua © 2024
Безкоштовний хостинг uCoz